dilluns, 10 d’agost del 2009

Central Park i Financial District, agost de 2009

Agafem el bus de Nova Jersey cap a Manhattan que ens deixa a Port Authority, ruta que haurem de fer cada dia. És diumenge, i a Harlem és el dia de les Misses Gospel. Entrem en una d'elles i ens deixem envair per la passió del discurs del seu predicador i pel ritme de les cançons que ens fan aixecar els braços i moure els cos al seu ritme.

Anem a dinar al Luigis, pizzeria que porta vells records a en Pau. Quines pizzes!
L'Oscar i la Ivet avui acaben les vacances i per fer un bon comiat lloguem unes bicis al Central Park. Dins del Parc podem pedalar amb facilitat mentre ens creuem amb gent corrent, fent estiraments, jugant a beisbol i a bàsquet (en Pau aprofita per fer uns tirillus), alguns acalorats nedant a la piscina, d’altres passejant a la vora dels llacs, i de fons ens fa companyia la banda sonora dels ocells mentre veiem algun esquirol saltant de branca en branca.

Comencem el nostre segon dia a la ciutat aprofitant els descomptes del City Pass, per la qual cosa ens dirigim a fer una ruta amb vaixell en direcció al Downton amb el Circle Line Sightseeing. Baixem pel riu Hudson, entre Manhattan i Nova Jersey fins acostar-nos a l'Estàtua de la Llibertat que "me la imaginava més gran..." i pugem per l'East River, passant pel Brooklyn Bridge. L'skyline del downtown és indescriptible amb la majestuositat dels seus gratacels. La ruta ha valgut molt la pena.
Ens hidratem en un Deli i continuem caminant cap al Financial District. Passem pel City Hall Park que ens porta al City Hall de NY, al qual no es pot accedir. Davant ens trobem el Woolworth Building que, en el seu moment, va ser l'edifici més alt del món. Donem un cop d'ull al JR, coneguda botiga d'electrònica. Anem fins a la New York Stock Exchange (Borsa de NY), abans es podia visitar la planta superior però ens diuen que després de 11S ja no s'hi pot accedir. Fem fotografies a les façanes dels grans gratacels, però ens fan marxar i no ens deixen temps per fer una bona foto, potser per raons de seguretat (sí, és que som tant perillosos...). Seguim caminant, fa molta calor avui i molta xafogor, hem vist a la tele d’una cafeteria que la previsió és superar els 41 graus de temperatura de “comfort”...

Ja som a Battery Park, té unes boniques vistes al riu Hudson, a NJ i a l'estàtua de la Llibertat.

Anem cap a Wall Street i ens trobem The Bowling Green Bull, que simbolitza l’agressivitat financera i l'optimisme de la borsa (jajaja). Arribem a la Zona 0, que està tota ballada, i només es poden observar les grues treballant en la nova construcció de la zona i els edificis danyats de l'entorn. Hi ha un centre comercial davant des d'on podem observar, en una alçada considerable, el gran buit que van deixar les Torres Bessones. Al costat hi ha l'Hotel Hilton, inconfusible pel seu color negre. La capella de St. Paul's va sobreviure als atacs de 11S i es va utilitzar com a centre de voluntariat per ajudar a més de 14 mil persones durant uns 8 mesos. Degut a la pols que va entrar a l'òrgan de l’església aquell dia ja no ha pogut tornar a ser utilitzat.

Per avui ja en tenim prou, anem a descansar, good night!