divendres, 14 d’octubre del 2011

Via ferrada de les Baumes Corcades, Centelles

De tant en tant va bé agafar-te un divendres de festa per anar a fer una via ferrada que està molt concorreguda, i així evitar la massificació que ens han dit que hi sol haver.

Anem per C-17 direcció Centelles, seguim per la carretera C-1413 fins que agafem un desviament a la dreta direcció Puigsagordi i Mas Banyeres, i després ja està indicada la Via Ferrada. Aparquem just al inici on hi ha el cartell informatiu de la Ferrada. Agafem la pista cap a l’esquerra de marques grogues, caminem pel Cercle de les bruixes, una zona de xiprers plena de misteri... Passem per davant del Queixal corcat, una gran roca ben foradada. Deixem les marques grogues del camí i agafem les marques vermelles que ens indiquen la ferrada.

És la última via ferrada equipada a Catalunya. Consta de 3 trams diferenciats: l’espoló, el llarg flanqueig a través de les baumes corcades i finalment uns trams més extraplomats, amb unes bones vistes del poble de Centelles i el Montseny.

Iniciem la primera part per l’espoló (sinó es poden seguir les marques grogues i seguir pel camí). Trobem trams molt verticals i aeris, i alguns trams equipats amb passamans. Passem per davant de petites coves de pedra corcada que donen el nom a la Via.

Fins que arribem a un camí que seguim durant 1 Km que creua una pista asfaltada, fins trobar les marques vermelles que ens porten al segon tram (sinó seguim les marques grogues). Recentment s’ha obert una variant , el Pont Nepalí, un increïble pont de 50m. Hi ha 3 cables, un més ample pels peus, l’altre a nivell cintura per encordar-te conjuntament amb el 3 per damunt del cap per agafar-te i anar avançant de costat i amb paciència perquè es mou bastant. Superat amb èxit i amb l’adrenalina augmentada iniciem un llarg tram de flanqueig a través de les baumes corcades, trobem ressalts que pugem i després baixem, sense dificultat.

Continuem per un caminet que va guanyant alçada fins que tornem a trobar les marques vermelles (també hi ha les marques grogues d’escapatòria). Aquest tram és molt atlètic i aeri i el més complicat de la via, requereix força de braços, però està molt ben equipat i ens permet superar-lo amb èxit. Seguim per un caminet on gaudim de les vistes i tornem a reenganxar la ferrada. A través d’una barra metàl·lica pugem una escala que ens ajuda a passar un sortint de roca. Després uns altres trams extraplomats ens porten al camí que seguim i després del darrer tram atlètic arribem al Turó de Puigsagordi 972m.

Fem el descens del primer tram per la carretera asfaltada mentre degustem un entrepà i ens hidratem. Ens endinsem al camí de terra on desfem alguns dels trams de ferrada que abans hem pujat, amb algun tram de corda i escales de fàcil baixada.

Dificultat global: alta (amb moltes vies d’escapatòria pels que no ho veieu clar)