diumenge, 19 de juny del 2011

Sant Joan a Menorca

Avui 19 de juny, diumenge abans de Sant Joan, comencen les celebracions de les Festes de Ciutadella amb el dia des be. És la sortida de s’Homo des be i la Junta de Caixers pels carrers per convidar a tothom a assistir a les festes del dia 23 de juny, hi esteu tots convidats!! Nosaltres no hi faltarem.

En Pau ja està a Menorca descansant i gaudint de la casa i l’illa, jo m'hi uniré el dimecres.

...

I per fi ja és el dia, agafo l'avió cap a Menorca!! només arribar a s'illa en Pau em ve a buscar i anem a veure la posta de sol al Cap de Cavalleria. Passatge idíl·lic per veure "es bollo". Mentre el sol es va ponent oferint-nos un cel esplèndid de colors, alguna cosa especial està succeint... en Pau se situa davant meu, em sorprèn i em fa emocionar recitant-me unes boniques paraules fins al punt que s'agenolla als meus peus en una inesperada i inoblidable declaració d'amor amb anell de compromís! uueeeeeee!! i per celebrar el nostre compromís em convida a sopar un bon arrós caldós a Cap Roig (i xipirons i ortigues de mar també), què més es pot demanar? Ha sigut genial Pau!!

Bon dia!! amb una alegria que recorre cada part del meu cos ens llevem relaxats i disposats a gaudir de la casa, mentre esmorzem un bon tros d'ensaïmada de crema. Xino-xano anem cap a la platja de Binibèquer, fa molt bon dia i la platja amb el seu xiringuito estan plens de gent encara poc bronzejada. A la tarda anem cap a l'aeroport a rebre la Mònica i en Jordi que arriben per unir-se a la festa i els portem cap a la platja de Binibèquer per pensar en el plàning d'aquests dies mentre descansem estirats sobre la sorra blanca. A un quart de deu del vespre estem preparats a la terrassa de casa amb una patates, unes olives i un gotet per començar a degustar el gin xoriguer amb Kas llimona mentre gaudim d'una bonica posta de sol. Passem per la dutxa i cap a Es Castell. Aquest és un poblet presidit per Cales Fonts, una petit port preciós amb un llarg passeig de botigues i restaurants. Després ens dirigim més enllà del poble fins a Cala Corb, al mític bar de Sa Cova amb música menorquina en directe que no oblidarem mai. És molt divertit l'espectacle que monten aquells "iaios" menorquins ben emocionats amb les seves cançons, "mááátala, mááátala, bang, bang..." jeje!! Passem un revetlla de Sant Joan ben diferent però molt ben acompanyats.

Bon dia de nou. Ens llevem tots a l'hora, una mica de cafè, ensaïmada de crema, torrades amb mantega i melmelada, per a tots els gustos. Tovallola, banyador i cap al sud de l'illa a la llarga platja de Binigaus. Tot i estar al sud es nota la tramuntana i busquem una zona arrecerada. L'aigua té un bonic color blau verdós, caminem cap a dins el mar i l'aigua encara ens arriba a la cintura, està ple de peixets, fem uns bons llargs nedant i sobretot crema de protecció solar que el sol apreta fort.

Avui és Sant Joan, i a la tarda tornem cap a casa a preparar unes ampolles de pomada i marxem cap a Ciutadella. Al capvespre es fa el replec de caixers i cavallers que forma la Qualcada per celebrar el tradicional “Jaleo”. Els caixers fan botar els seus cavalls i la gent dóna ànims als seus genets. Baixen cap a Es pla a fer els jocs de l’ensortilla, carotes i córrer amb els braços agafats. Hi ha molta gent gairebé no s'hi cap, són molt espectaculars aquests jocs i nosaltres estem ben bé al mig del "Jaleo", la gent empenyent per davant i per darrera per obrir pas al cavall que ve a gran velocitat, quina passada, és espectacular. I finalment el darrer toc de fabiol, que és un moment molt emotiu, mentre se sent de fons... "fins l'any que ve si Déu vol!". Ja havíem decidit prèviament que l'encarregada de conduir de tornada a casa seria jo, així que vaig deixar l'ampolla de pomada per una d'aigua a certa hora de la nit, esperant aquest moment... el guàrdia civil que ens para per fer el control d'alcoholèmia, sempre es posen al mateix lloc i paren a tothom, accedeixo a fer la prova, una mica nerviosa, ho reconec, bufo ben fort i... 0'0, prova superada amb èxit. Condueixo tranquil·lament per les fosques carreteres de Menorca amb el cel ben estrellat fins a casa i a dormir!!

Bon dia de ressaca! esmorzem i cap a Trebalúger. Aparquem a la urbanització de Cala Galdana. Allà caminem fins a Cala Mitjana i després cap a la platja de Trebalúger. Passem el matí tranquil·lament gaudint de la platja i dinem uns bons entrepans que ens em preparat al matí, sota el parasol, sort d'ell!! Aquesta tarda tornem a Ciutadella, la Mònica i en Jordi van a visitar una amiga de la Mònica que acaba de ser mare i nosaltres anem a passejar pels carrers de Ciutadella. Al vespre ens retrobem els quatre per anar a sopar al Triton, mític bar restaurant del port que no ens perdem mai!! xipirons, cargols de mar, pilotes amb tomàtiga... Mmmm... repetim de xipirons i menjant ens despistem, se'ns a fet tard, ostres els focs artificials! A les 23h fan els castells de focs que es poden veure des del passeig marítim. Ens fem un fart de córrer amb la panxa plena i arribem amb la traca final, oohhh... quina pena... ens els hem perdut...

Diumenge ens llevem aviat i ens dirigim cap a Fornells a fer braços. L'operació kaiak comença a la badia i el guia ens porta a cales petitones on només és pot arribar en barca i a una cova on fem snorkel i podem veure alguns peixos. Després de l'esforç de remar anem a recuperar l'energia consumida al Restaurant Es Cranc, on els simpàtics i divertits cambrers ens posen un pitet mentre ens serveixen una Caldereta de llagosta i un arrós caldós amb els que ens llepem els dits!! Molt recomanable. Amb l'estomac ple anem a descansar al Caló Blanc, una de les més petites. Tornem cap a casa a fer les maletes que en Jordi i la Mònica ja els toca marxar. Els portem a l'aeroport i amb molta pena ens acomiadem d'ells, ens ho hem passat genial, ens veiem a Barcelona parelleta!! Nosaltres tornem cap a casa, agafem unes patates fregides, una mica de gin xoriguer amb kas i tornem a celebrar una altra posta de sol a Menorca des de casa.

Bon dia, ens preparem uns bons entrepans i aprofitant que avui sembla que no fa tanta tramuntana anem cap al nord, a Cala Pregonda. És una de les meves preferides, m'encanta el fang vermellós que trobem de camí entre Binimel·là i Pregonda, mentre aguantem el sol que bull sobre nostre. Quedem embadalits de nou amb la bellesa d'aquesta platja amb la sorra de mil colors diferents i l'aigua tant transparent. A la tarda anem a passejar per Maó, on en Pau es compra unes albarques menorquines i després anem al Mercat a comprar formatge de Maó i tàperes. Fem un passeig pel port, està ple d'enormes iots i velers, quin luxe amb el que viuen alguns! Nosaltres que també som afortunats, tornem a sopar a la bonica casa i a descansar...

Avui ja ens toca marxar, recollim, fem les maletes i cap a l'aeroport que a les 11:30h surt l'avió. Espero que surti a l'hora que a la tarda ja treballo!!

Les minivacances s'han acabat, però han estat l'inici d'una nova etapa. Una sorpresa que fa que tornem promesos de l'illa de Menorca!

Com sempre diem, tornarem!