dijous, 1 de març del 2007

Excursió a Montserrat, març de 2007


Comencem la nostra caminada des del Bruc, a la falda de Montserrat. Ens dirigim cap a la Masia de Can Jorba i des d’allà seguim el caminet, força concorregut, que ens porta muntanya amunt. Deixem l’inici de la Via Ferrata (la farem en una altra ocasió) i el camí més freqüentat, i continuem pel torrent, grimpant i amb alguns passos equipats amb ferros. L’ascensió és fàcil, tot i ser el meu primer contacte amb les parets de conglomerats. Primer sembla que no podré pujar aquella paret que es presenta davant meu, però després el contacte amb la pedra sembla que m’agrada, sempre trobo on agafar-me amb la mà i on col·locar els peus per poder seguir muntanya amunt. Sinó, sort que darrera meu em segueix en Pau, que procura per mi.

Fins a arribar a dalt d’una de les agulles de Montserrat, sense nom que nosaltres sapiguem. Però amb unes vistes privilegiades del Cavall Bernat, Sant Jeroni a la seva esquerra i tot Montserrat davant nostre.

Fem una parada a mig camí... Mmmm...

Continuem fins al Monestir de Montserrat, anem a veure la Moreneta i a encendre un ciri.

En obliguen a tornar caminant perquè la noia de la guixeta del cremallera s’equivoca en dir-nos l’horari de l’últim cremallera i ja no en passa cap més. Hem de replantejar-nos la tornada pel camí més ràpid, es comença a fer fosc. El mapa ens ajuda i seguim un camí que ens portarà de nou cap al cotxe, passant per Collbató i fins a Can Jorba.



Ver mapa más grande